Dacia Bi-Fuel modellen bij Auto Indumij

Auto Indumij introduceert de Dacia Bi-Fuel 

Dacia rijden is altijd een slimme keuze. Je kiest voor een moderne, ruime en veelzijdige auto voor een zeer bescheiden prijs. Om het nog voordeliger te maken om Dacia te rijden introduceert Dacia Bi-Fuel. De Dacia Sandero, Logan MCV en Duster kunnen af-fabriek besteld worden met een LPG installatie. Zo bespaar je bijvoorbeeld met een Dacia Sandero Bi-Fuel  al snel  € 400,- op je jaarlijkse autokosten! Benieuwd of hoeveel jij kan besparen als je nu overstapt op de nieuwe Dacia Bi-Fuel. Bereken het heel eenvoudig via onze nieuwe online tool. 

 

Bereken jouw besparing

 

Grote actieradius

Bi-Fuel rijden is eenvoudig. De auto start altijd op benzine en gaat naar verloop van tijd automatisch over op LPG. Dit heeft te maken met de buitentemperatuur en de motortemperatuur. De bruto tankinhoud van de LPG tank bedraagt 40 liter. Wanneer deze leeg is zal de Dacia automatisch verder gaan op benzine. Het levert je een gecombineerde actieradius op van wel 1000 kilometer.

Comfortabel rijden

De Bi-Fuel techniek van Dacia biedt veel voordelen. Zo schakelt hij moeiteloos over van benzine naar LPG en merk je met het rijden op LPG geen verschil. De LPG installatie is de meest moderne G3 variant en voldoet aan alle strenge milieu- en veiligsheidseisen. De tank is ingebouwd op de plaats waar normaal gesproken het reservewiel kan zitten. Daardoor heb je bij de Dacia Bi-Fuel, in tegenstelling tot vele concurrenten, geen verlies van kofferbakruimte.

Aantrekkelijke prijs

De Dacia Bi-Fuel uitvoeringen hebben een lagere CO2 uitstoot dan vergelijkbare benzinemodellen. Dit resulteert in een lagere belasting van het milieu en in een gunstiger vanafprijs. De nieuwe Bi-Fuel modellen van Dacia zijn nu dan ook voor iedereen bereikbaar. 

Bi-Fuel, goed voor milieu en portemonnee

Bi-Fuel rijden is aantrekkelijk voor iedereen. Of je nu veel of weinig kilometers rijdt. Al vanaf 5.000 kilometer per jaar bespaar je op jouw autokosten. Rijd je bijvoorbeeld 18.000 kilometer per jaar, dan loopt je besparing  met een Dacia Sandero Bi-Fuel al snel op tot bijna € 400,- per jaar en ook met de andere Dacia Bi-Fuel modellen kun je een leuk bedrag besparen!  Op Dacia.nl staat nu een hele handige online tool waarmee je op basis van jouw kilometrage de besparing die je met jouw nieuwe Dacia Bi-Fuel kunt realiseren, online kunt berekenen. 

Bereken jouw voordeel

Bereken jouw voordeel

Dacia Nederland heeft een handige tool ontwikkeld waarmee je jouw besparing heel eenvoudig kunt uitrekenen. Hoe meer je rijdt, hoe hoger je besparing. Al vanaf 5.000km per jaar bespaar je op je autokosten. Als je daarbij ook nog eens optelt dat het beter is voor het milieu, is de keuze voor een Dacia op LPG snel gemaakt.

 

Bereken jouw besparing

Meer weten over het rijden op LPG

Autogas (lpg) wordt al jaren toegepast. Het is een zeer milieuvriendelijke manier van autorijden. Een auto op LPG stoot veel minder schadelijke stoffen uit dan een benzinemodel. Innovaties van verdampertechniek naar gasinjectie hebben de betrouwbaarheid en het comfort doen toenemen.

Tegenwoordig voldoen gasinstallaties aan de G3 norm, de derde generatie. Tal van extra beveiligingsmaatregelen en comfortverhogende verbeteringen zijn in deze installaties doorgevoerd. Zo start een G3 auto altijd op normale benzine. Na verloop van tijd zal deze automatisch op LPG overschakelen. Is de LPG tank leeg? Dan schakelt de auto net zo eenvoudig weer over op benzine. Daarnaast is een liter LPG aan de pomp een stuk voordeliger dan een liter benzine!

 

Ja, ik wil meer weten over de Dacia Bi-Fuel

Duster 15th Anniversary

8 veelgestelde vragen over het rijden op LPG

8 veelgestelde vragen over het rijden op LPG

De 8 meestgestelde vragen over het rijden op LPG

LPG tanken in veilig

Waar. Er gelden strenge veiligheidseisen rondom LPG. Niet alleen het tanken is goed beveiligd, ook de LPG tank zelf en het transport van LPG wordt streng gecontoleerd.

LPG is niet goed verkrijgbaar

Niet waar. Je kunt in Nederland bij ruim 1200 stations terecht. Voor het buitenland is er een speciale LPG gids verkrijgbaar waar alle stations in staan weergegeven.

LPG rijden is alleen interessant voor de zakelijke rijder

Niet waar. Met de huidige regelgeving profiteer je ook als particulier al heel snel van honderden euro's voordeel. 

Door de LPG tank verlies ik kofferbakruimte

Niet waar. De LPG tank wordt ingebouwd op de plaats van het reservewiel. De LPG componenten worden onder de motorkap ingebouwd. Ruimteverlies heb je hierdoor niet.

Rijden op LPG zorgt voor minder schadelijke uitstootgassen dan het rijden op benzine of diesel

Waar. LPG zorgt voor minder CO2 en NOx. Tot wel 74% minder ten opzichte van dieselvoertuigen!

Het tanken van LPG is moeilijk

Niet waar. De handeling wijkt enigzins af van het tanken van benzine of diesel. Het went echter snel. Dacia heeft de vulopening handig achter het brandstofklepje weggewerkt. Je schroeft het verloopstuk erop , koppelt de LPG slang aan en kunt tanken. 

Van LPG tanken krijg je vieze handen

Niet waar. Je komt niet met de brandstof in aanraking dus je handen blijven schoon.

Rijden op LPG is gevaarlijk

Niet waar. LPG voertuigen moeten aan zeer strenge eisen voldoen. De LPG tank heeft allerlei veiligheidsmechanismen waardoor gevaar haast uitgesloten is. De LPG tank is qua constructie erg sterk.

LPG rijden is alleen geschikt als je veel kilometers rijdt

Niet waar. Het klopt dat LPG voordeliger is als je veel kilometers rijdt. Maar zelfs vanaf 7.500km per jaar is het al voordeliger om op LPG te rijden. LPG is een stuk voordeliger per liter en ook nog eens milieuvriendelijker!

Zijn er dan geen nadelen?

Echte nadelen zijn er niet. De overheid rekent een iets hoger tarief aan motorrijtuigenbelasting voor een LPG auto. Daarnaast is het verbuik op LPG iets hoger. Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de lagere LPG prijs per liter aan de pomp.

Meer weten?

Wil je meer weten over de nieuwe Dacia Bi-Fuel modellen? Dat kan. Vul via onderstaande button ons info formulier in en wij houden je als eerste op hoogte!

 

Ja, ik wil meer weten over de Dacia Bi-fuel

Disclaimer

De berekeningen op deze pagina zijn indicatief en gebaseerd op de tool zoals afgebeeld op Dacia.nl. Basis is de gasprijs en de kosten van de houdersschapsbelasting op 24-3-2020. Alle info onder voorbehoud schrijf- en typefouten. Aan deze info kunnen verder geen rechten worden ontleend.